Het gaat er niet om waar je naar kijkt, maar om wat je ziet

Anser ziet wat uw blinde vlek niet kan waarnemen en zorgt door inzicht voor de doorbraak.

De meeste adviesbureaus kijken met hun specifieke bril naar organisatievraagstukken van hun klanten. Zo zien adviesbureaus met een financiële achtergrond in een organisatievraagstuk al snel een financieel probleem en een personeelsadviesbureau een cultuurprobleem. Het reclame- en marketingbureau ziet een probleem met product, merk & markt, terwijl een ICT-bedrijf een probleem met informatievoorziening ziet. En een strategiebureau ziet weer een uitdaging in het bijstellen of radicaal veranderen van de strategie. Oftewel, zoals het spreekwoord zegt: “Iemand met een hamer ziet in alles een spijker”.

De volgende stap is dan de herkenning in eerdere ervaringen; iemand die denkt dat hij weet wat hij ziet trekt conclusies. En stopt ook gelijk met kijken.

Een organisatie is echter complex en vraagstukken komen vaak voort uit een samenspel van verschillende elementen in de bedrijfsvoering en de strategie. Je ziet het pas als je het door hebt. Daarom werkt Anser met een multidisciplinair team dat met verschillende brillen naar de vraagstukken van onze klanten kijkt. Zonder oogkleppen op, en door te blijven waarnemen.

Wij stellen vragen die verhelderen. Wij hebben onze kennis en ervaring opgedaan in een breed spectrum aan branches en bij honderden organisaties.

Door deze in te brengen in onze opdrachten brengen we variatie aan die nodig is om vanuit een breed en gedifferentieerd perspectief te kunnen kijken en handelen. De oplossing voor een vraagstuk wordt altijd gevormd door inzichten die samen meer zijn dan de som der delen.

Foto: S. Furlan