HET RERSULTAAT
Het thema ‘Regie bij de huurder’ werd vertaald naar een nieuwe digitale omgeving voor de huurder zonder de ‘nabijheid’ en ‘bereikbaarheid’ te verliezen. In samenspraak met alle medewerkers en de Ondernemingsraad is besloten om te zorgen herplaatsing van medewerkers te realiseren door de beste match tussen medewerker en functieprofiel en niet door anciënniteit of verworven rechten. De aanpak was redelijk uniek, maar leidde tot een snelle en passende overgang naar het nieuwe organisatiemodel. Verrassende bijkomstigheid was dat de nieuwe integrale werkwijze leidde tot een veel efficiëntere manier van werken waardoor er minder formatie nodig was dan beoogd. Na afronding van deze organisatieverandering heeft Omnia, geheel in lijn met de Bedoeling, meerdere medewerkers geholpenmet het vinden van leuke en passende baan in een andere werkomgeving buiten Omnia.
Uitrol en implementatie strategisch plan: hernieuwde sociale visie Omnia. Inrichting nieuw organisatiemodel, gebaseerd op regierol voor huurder, integraal samenwerken, ketensamenwerking op het gebied van bouwen en onderhouden. Focus: terug naar ‘prettig en betaalbaar wonen’, aandacht voor leefbaarheid en ketensamenwerking met maatschappelijke organisaties en gemeente.